נתניהו בבית הלבן: "אני מחויב לשתי מדינות לשני עמים"

    דוד לזר No Comments on נתניהו בבית הלבן: "אני מחויב לשתי מדינות לשני עמים"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (רביעי) נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן. לפני פגישתם שהתקיימה בארבע עיניים נשאו שני המנהיגים הצהרה משותפת לכלי התקשורת.

    ראש הממשלה הודה בהצהרתו המוקדמת לנשיא אובמה ואמר "אדוני הנשיא, אני רוצה להודות לך על תמיכתך הבלתי מתפשרת בישראל במהלך הקיץ הקשה שעברנו. תמיכה זאת באה לידי ביטוי במספר דרכים, לרבות בהצטיידות נוספת בכיפת ברזל אשר הצילה חיים רבים. אני מודה לך גם על קשרי הידידות הנמשכים והחזקים כל כך בין ישראל וארה"ב".

    נתניהו הוסיף ואמר כי "אני רוצה להודות לך גם על ההזדמנות לדון באתגרים העצומים הניצבים בפני ארה"ב וישראל במזה"ת. זהו אכן מזרח תיכון חדש ואני חושב שהוא מציב סכנות חדשות אך גם הזדמנויות חדשות".

    "באשר לסכנות, ישראל תומכת לחלוטין במאמציך להביס את דאע"ש", אמר נתניהו, "אני חושב שעל כולם לתמוך בכך. אך אפילו חשובה מכך אך אפילו חשובה מכך מטרתנו המשותפת שלנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. איראן מחפשת הסכם שיסיר את הסנקציות הקשות שעבדת כל כך קשות להציב, ושיותיר אותה כמדינת סף גרעינית. אני מקווה שזה לא יקרה תחת הנהגתך".

    לסיום אמר ראש הממשלה כי "אני מחויב לחזון של שלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים ומתבסס על הכרה הדדית והסדרי ביטחון איתנים. אני מאמין שעלינו לנצל את ההזדמנויות החדשות, לחשוב מחוץ לקופסה ולראות כיצד ניתן לגייס את מדינות ערב לקידום סדר היום החיובי הזה".



    0 תגובות